یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

تهديدات فضاي مجازي براي شبکه ملي اطلاعات نيز وجود دارد

مطهري

چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۵:۰۰


رئيس کميته مخابرات مجلس با اشاره به مديريت محتوا در شبکه اينترنت ملي، اعلام کرد: نمي توان گفت که اين شبکه کاملا امن است وهيچ نوع تهديدي فضاي اين شبکه را تهديد نمي کند.

علي مطهري در گفت وگو با خبرنگارسازمان خبري موبنا با اشاره به اينکه تمامي اطلاعات موجود درکشوراز مسيرهاي بين‌اللملي تبادل مي شود، اظهار داشت: براين اساس ايجاد مسيرهاي اختصاصي در داخل کشورمي تواند اين مسئله را تا حدي حل کند.
وي با اشاره به برخي تهديدات ومشکلات مربوط به شبکه اينترنت، گفت: بخشي از تهديدات و مشکلات درهمه دنيا مشترک است و بخشي هم با توجه به شرايط خاص سياسي، اجتماعي، جغرافيايي و فرهنگي  مختص کشور ايران است.
 مطهري با بيان اينکه درماده 46 قانون برنامه پنجم در کنارشبکه ملي اطلاعات، اينترنت نيز وجود دارد، افزود: ايجاد شبکه ملي به معناي قطع اينترنت نيست بلکه قرار است يک مديريت جديد در حوزه محتوا دراين فضا صورت گيرد.
وي با اشاره به مديريت محتوا در شبکه ملي اطلاعات، گفت: با ايجاد اين شبکه نمي توان تمام مشکلات اينترنت را ساماندهي کرد  چرا که تهديدات مربوط به اينترنت نيز مي تواند درداخل ايران نيز وجود داشته باشد.
پروژه اينترانت ملي براي نخستين باردرسطح جامعه جهاني و به اين گستردگي توسط دولت جمهوري اسلامي ايران مطرح شده است، اما هم اکنون در کشورهايي مانند چين و ايتاليا شاهد اعمال محدوديت هايي نظير فيلترينگ گسترده دردنياي مجازي هستيم و همچنين در کشورهايي مانند هند و ترکيه شاهد استفاده از سرويس صندوق پست الکترونيکي يا ايميل (E-Mail) بوديم و آموزش از راه دور  در کشور هايي همچون سوئد، فنلاند و هلند وجود دارد.
اين درحاليست که برخي کارشناسان معتقدند که شبکه ملي اطلاعات همان فيلترينگ سابق است که به کاربراجازه ورود به فضاهاي آلوده در وب و سايت‌هايي را که به هر دليلي جلوي فعاليت آنها گرفته شده است  را نمي‌دهد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو